هلدینگ مهاجرتی ویستا
بودجه 10 هزار میلیارد تومانی تکذیب شد
گزارشی از حواشی بودجه میلیاردی ساخت سریال حضرت موسی (ع)

بودجه 10 هزار میلیارد تومانی تکذیب شد

تماشاگران امروز/این روزها خبر بودجه میلیاردی سریال حضرت موسی (ع) به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گوش به گوش می رسد و مبلغ واقعی آن از سوی دست اندرکاران اعلام نشده است.

یکی از حواشی‌ای که برای ساخت سریال موسی (ع)، به وجود آمد بحث بودجه این سریال بود. مرحوم سلحشور هزینه ساخت سریال موسی (ع) را ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود وبعد از اینکه از تأمین این هزینه از طریق صداوسیما نا‌امید شد، شماره حساب بانکی را اعلام کرد تا مردم با واریز کمک هایشان سریال موسی (ع) را تأمین مالی کنند.

به گفته روزنامه جوان، سلحشور آن زمان بودجه موسی (ع) را با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخت فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) و ۶۰ میلیارد تومانی بودجه ساخت «رستاخیز» مقایسه کرد و از تولید شش فیلم سینمایی بر اساس سریال موسی (ع) خبر داد. بعد از آنکه جمال شورجه کارگردانی سریال «موسی (ع)» را برعهده گرفت برآورد جدیدی ارائه داد و گفته شد در برآورد جدید بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت سریال در نظر گرفته شده است.

اما جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما، اخبار منتشر شده درباره تخصیص هزینه 200 میلیاردی برای ساخت مجموعه "موسی (ع)" را تکذیب کرد.

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون اخبار منتشر شده مبنی بر تخصیص مبالغ میلیاردی برای مجموعه "موسی (ع)" را تکذیب نموده و گفت: اینها همه شایعه است و من تمام این اخبار پیرامون مجموعه موسی(ع) را کذب محض می‌دانم.

وی ادامه داد: هنوز در خصوص تولید این مجموعه هیچ چیز مشخص نیست. ما همچنان در مراحل اولیه هستیم و صحبت های مالی انجام نشده، در ثانی از این پول‌ها هیچوقت به ما نمی‌دهند و من این اخبار را شدیداً تکذیب می‌کنم.

به گزارش میزان،کارگردان فیلم "سی و سه روز" درباره دلیل و منشا انتشار چنین اخباری خاطرنشان کرد: این اخبار را کسانی منتشر می‌کنند که نمی‌خواهند این مجموعه ساخته شود. خیلی‌ها هستند که نمی‌خواهند "موسی (ع)" ساخته شود. از نظر من کسانی که این اکاذیب را ترویج می‌دهند بیگانگان هستند.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش‌هایی از گفت‌وگو با تسنیم گفته است: اینکه صدا و سیما سریال‌های فاخر و الف ویژه نداشته باشد، ضعف است. دو سه سال است شروع کردند. همزمان سریال «سلمان فارسی» پیش می‌برند و باید سرعت بدهند.

ما هم همه‌جانبه حمایت کنیم سریال موسی(ع) با یک شیوه‌های تکنولوژی جدید شروع کنند و بیش از این تعلل نکنند. تولید این سریال خیلی طول کشیده و از آن زمانی که حرف آن و سناریویِ مرحوم فرج‌الله سلحشور به میان آمد خیلی طول کشیده است.

ما این موضوع را از رؤسای صداوسیما می‌خواهیم تا پایان سال، سریال «موسی(ع)» را کلید بزنند و در بودجه ۱۴۰۲ برای آن بودجه و بحث‌های حمایتی را خواهیم داشت.

در همین خصوص واکنش تهیه‌کننده «موسی(ع)» به شایعه بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی! هم خواندنی است.

تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به پخش شایعه بودجه ده هزار میلیارد تومانی این سریال در فضای مجازی واکنش نشان داد.

بودجه سریال «موسی(ع)» که این روزها به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه کنندگی سید محمود رضوی دومین سریال الف و پروژه مهم تلویزیون بعد از «سلمان فارسی» به شما می‌رود، با ابهاماتی مواجه شده است.

احتمال اختصاص ردیف بودجه جداگانه برای این سریال در بودجه سالانه مصوب مجلس باعث شد برخی انتقاد کنند و بعد هم رقم‌هایی برای این سریال تخمین زده شد که یکی از آن‌ها بودجه ده هزار میلیارد تومانی برای تولید پروژه بود!

این رقم آنقدر بحث‌برانگیز شد که به عنوان رقم اصلی بودجه لازمه سریال در فضای مجازی مطرح و حتی بسیاری آن را با بودجه سریال‌های بیگ پروداکشنی مثل «بازی تاج و تخت» در مختصات بین‌المللی مقایسه کردند که این بودجه حتی می‌توانست از فصل آخر آن هم بیشتر باشد!

محمود رضوی تهیه کننده سریال به این شایعه‌ها واکنش نشان داد و به‌صورت تلویحی این رقم را از اساس تکذیب کرد.‌

رضوی در توییتی نوشت: «‏حاکمی مردی را به هزار ضربه شلاق محکوم کرد. مرد گفت: ای حاکم، یا شلاق نخورده‌ای یا هزار نمیدانی چقدر است!حالا داستان همین است یا سریال نساختید یا ۱۰هزار میلیارد نمی‌دانید چقدر است!

این موضوع در حالی است که ابراهیم حاتمی کیا در مقابل شایعات و حواشی که در مورد بودجه این سریال شنیده شده، سکوت اختیار کرده است.

 

منبع: اختصاصی/
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.